dikt


Ätandet och fadern



(Rycker på axlarna)
- Det är väl som vanligt...man äter sina fingrar, försöker lindra plågorna med salvor...
Man brukar kalla mig SalveMamma
men ständigt gnager jag sönder
mitt eget kött

(Får frågorna)
köttet sväller - nätterna är ju så oändliga -
och alla mina anförvanter söp sig till sömns

(brevet)
- dessvärre måste jag ljuga och de som lyssnar ljuga - för om inte - ja, då utlöses självmordsbomben!
Vi utplånas, alla

(vid graven - strykande honom på kinden)
jag visste aldrig vem han var - du visste aldrig vem han var, Tage Forsén visste aldrig vem han var
Men låt oss hylla det faktum att han lyckades ta sig ända ned i graven
utan att behöva betala för sig




Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Han borde fått betala!

Postat av: Björn

Man får nästan kramp.

2007-02-05 @ 22:55:50
URL: http://www.klix.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback