Lite sol och några ord om bloggandet

Lite sol och några ord om bloggandet


Fick en kommentar av Nike kring detta med bloggandet och då kom jag att tänka på en sak; det händer då och då att vänner och bekanta liksom råkar "undslippa" sig att de läst något på nån av mina bloggar, och då får jag ofta ett intryck av att de egentligen inte riktigt vill avslöja att de faktiskt läser ens blogg - eller om det handlar om att de läser bloggar överhuvudtaget kanske?  Är detta något ni känner igen? Jag undrar om det kan bero på att man allmänt fortfarande har en känsla av att bloggen är en privat grej, och att det är lite lite över en gräns att läsa där? Det handlar kanske just om detta med vad en blogg egentligen är - är det dagbok eller artikel?

Kommentarer
Postat av: Nike

Hej, tack för kommentaren "hos mig"....går hit i stället för att svara på min blogg. Jo, jag tror att det många gånger är som du skriver. Bloggen känns privat och även om man är "inbjuden", d.v.s. har fått adressen så blir nog känslan densamma som att kliva in i någons privata boning. Spännande men lite skämmigt...Jag säger bara, läs så himla gärna! Tro inte att jag brer ut absolut hela mig i min blogg...Åh, nej. Bara små bitar här och där...det bjuder jag så gärna på. Ångrar jag mig får jag skylla mig själv, eller hur?

Postat av: Inga M

Känner igen det Ni beskriver både i blogginlägget och i Nikes kommentar. Min blogg är ju helt öppen och läses alltså av vänner och bekanta. Men jag får sällan kommentarer vare sig muntligen eller skriftligen. Tror också att det för många känns som att kika in i ett förbjudet rum. Men jag kan bara hålla med Nike; det jag lämnar ut i bloggen är bara små bitar och enbart de delar som jag kan bjuda på.

2007-06-27 @ 09:10:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotten Bergman

Här är det tvärtom. Många jag INTE känner läser min blogg, medan nästan hela min stora släkt ojar sig och säger att det ju är bättre att umgås "på riktigt" och att det där med bloggar är överskattat och det står ju ändå aldrig något intressant ...
Hm. Underligt, detta.

2007-06-27 @ 11:47:33
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Christina

Jag skriver ju endast (oftast endast iaf) av den anledningen att jag måste få berätta om mina tjejer. Dela med mig av vad som händer. Dela med mig av allt som pågår ...
sedan måste jag ärligt talat säga att jag inte bryr mig om de jag känner irl läser eller inte ... även om det har känts konstigt en gång när jag träffade en bekant ... som sa saker som bara bloggen visste ;)

2007-06-27 @ 18:37:06
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Postat av: Konstanze

Vackra bilder. solen är en klart underskattad tingest, i alla fall just nu i södra sverige. de vid medelhavet är nog av en annan åsikt just nu

2007-06-29 @ 21:18:56
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: mammamia

Min blogg är kombinerad,ibland mer artiklar ibland mer dagbok...
Hur många som jag känner eller är släkt med jag inte,av mina läsare,men jag blir glad för alla som läser ;-)

2007-07-01 @ 20:12:17
URL: http://mammamias.webblogg.se
Postat av: Haydee

Härlig bild!
Jag känner igen det där som du beskriver. Jag vet att några av mina vänner läser min blogg men inte har de lämnat en enda kommentar, och inte heller kommenterar de bloggen muntligt heller.

Postat av: Ailoanastasia

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2010-01-22 @ 09:54:32
URL: http://ailoanastasia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback